June 16, 2009

gua si merpati putih????

gua si merpati putih
gua tak taw apasal
termanggu gua sejenak
memikirkan
mengapa kenapa
pengirim surat memangil gua si merpati putih
nak kata rupa gua bak merpati putih
takda bro
gua takde paruh
mungkin bibir gua juih sikit
tapi
gua sedar
muka gua ibarat gua lah
takkan muka gua cam merpati
gua kompom darah panas
darah mamalia
penat gua pikir
adakah bentuk gua umpama merpati
serius gua masih boleh berpikir
gua takda kepak bro
gua tak boleh terbang
gua kompom gua bukan si merpati putih
so
hentikanlah panggil gua si merpati putih
gua memang tak pernah jumpa merpati putih pun
eh silap
gua rasa gua pernah jumpa
mungkin di afamosa
ketika gua riang-riang berlari
melihat segala binatang berkeliaran
tapi serius gua lupa wajah merpati
gua cuma ingat wajah incik gaban gua jek
jadi
gua rase elok si pengirim
hentikan memangil gua si merpati putih
gua sememangnya gua

psst: gua rela jadi si hippo dari jadik si merpati putih

0 comments:

 
;