October 20, 2008

bila bf seorang gamer...

"gamer " adalah meng "refer" kepada orang yang bermain game....makin hari makin ramai bilangan "gamer" kat dunia ni....apatah lagi kekanak time ni mana taw permainan tradisional..kekanak sekang ni lebih banyak menghabeskan masa bermaen game video,psp,xbox dll daripada bermaen guli..konda-kondi...dll permainan tradisional...act...saya bukan nk bercita mengenai kekanak sekang tapi ingin bercita pasal kisah boyfriend seorang gamer..=p...apakah pendapat kamu gadis2 sekalian apabila bf anda seorang gamer????adakah kamu tidak kisah bf kamu seorang gamer????


act,gamer ni adew beberapa jenis....

  • Casual gamer: gamer yang bermain game yg mudah2 dan tak spend banyak masa untuk bermain game..bermain game yang berbeza2 n takde bermaen spesifik game
  • Hardcore gamer: gamer jenis ni mmg mengabeskan masa ngan bermaen game..very proficient... hardcore gamers based on the style of game, gameplay preference, hardware platform, and other preferences.
  • Retrogamer: gamer who enjoys playing or collecting vintage video games from earlier eras... responsible for the popularity of console emulation.....
  • Import gamer: gamer who enjoys playing or collecting video games produced internationally....
  • Cyberathlete: professional gamer (often abbreviated "pro gamer" or just "pro") maen game sbb duet...
kalau bf seorang casual gamer..xdew masalahlah kot..sbb dia bukanlah jenis yang suke sangat bermaen game... kalau bf seorang cyberathelete jugak no hal la..sbb dah mmg keje dia maen game kot..sbb duet masuk bergantung kepada bermaen game...tp masalah akan timbul kalau bf kita seorang hardcore gamer..huhuhuhu...


bukannya saya ni anti-gamer...nk maen2 lah tp berpada2 lah...hehheeh..bukan sekali dua saya dengar member2 membebel2 bf dia suke maen game sampai terlupa sume mende.... bayangkan seorang gf ngah bersemangat nk call bf dia nk melepaskan windu...pastuh call bf dia..then..bf dia kata begini"u..i ngah bz ni..ngah maen game ni...u call nnt la bile i abes men..." ..huhuhu..bayangkan perasaan gf dia tuh..terus cam kiciwa sikit...kalu sekali sekala cakap cam ni x kisah r..tp tetiap kali call pun ayat serupa jugak..mahu tak benggang gf.. heheheee... kalu bercinta 5 taun..5 taun asek dengar ayat sama mahu tak mendidih hati cam tuhkan... pastuh nnt si bf pulak membebel... "u ni langsung tak paham kehendak i..i nk men game sekejap jek pun tak boley..."(padahal game paling min pom 1 jam)...kekadang sbb game pun boley mencetuskan pergaduhan...sape yang salah ek agaknya???


act maen game mmg baek lah..diakui jugak lah kebaikan dia...antara kebaikannya..melalui permainan game kita boley belajar untuk terus mencuba...arini kalah..esok boley cube lagi..dari situ kita boley belajar mengerakkan tangan dengan lebih cepat terutama dr segi kordinasi gerak jari2...pastuh boley menambahkan daya ingatan kita...menambahkan vocabs english..tapi terlampau asek bermaen game sehingga terlupa dengan owang disekeliling mmg menempah nahas....pastuh senirik penat nk pujuk balik gf kan..??hahaha...


kalulah saya mmglah tak suke kalu bf seowang gamer..hahaha =p ..bukanlah saya ni kijam sangat x mau kasik langsung si dia bermaen game..tp kalu kita di depan mata si dia(ngah dating) si dia pulak sibuk nk maen game..mmglah bikin atiku panas kan..hehhehehee.. =p tapi setiap owang berbeza pendapatkan ???terpulang lah kepada setiap individu..ini pendapat peribadiku sahaja ya..hehhehee =p


sekian sahaja entry kali ni....


p/s ini hanyalah pendapat peribadi sahaja ..tidak ade kene mengena ngan sesape... harap maklum (^_^")v

6 comments:

udda said...

effa..
aku skrg pun dah termasuk golongan casual gamer..(tue ar akibatnya kalo org sekeliling gamers).tp aku main nds je..hehehe.
kebaikan:
mengeratkan silaturahim..(penting nie)
ilang tension bljr

keburukan:
repot aku bertimbun.. (T T)

effafazierah said...

udda..
aku rasakan aku pun act casual gamer la (walaupun owang sekeliling aku bukan gamers kot)
tp kita men bile cam hidup dah buhsan tak taw buat ape kot..hehhee

tp kekadangkan sesetengah owang tuh maen cam tak hengat dunia...hehhehe =p (aku tak merujuk kat sesape pom taw ) hahahha =p

Anonymous said...

halo.. saya ni gamer.. tapi taktau la termasuk dalam golongan mana.. tapi itu memang hobi saya.. gf saya ok jek saya men game.. sebab game ni macam jgak activity @ hobi len.. cam tgok tv ke, tgok cter ke.. tapi seperti cik nurhudda kata, memang mengeratkan silaturrahim.. sama la macam kawan2 ajak main bola.. cuma saya as boifren tau la bahagi masa untuk spend dgn gf saya.. so, apa kata masa bf anda sedang sibuk bermain "bola", anda pun buat la hobi anda.. peace..

zinnia-lyana said...

haha teringat dulu2 bercinta penah la tepon,cakap2 sket2 tetiba diam.
lalu daku pun bertanya:
eh apesal tetiba diam?

dia pula menjawab:
eh kejap2 tgh men game ni

daku: ni nk ckp ke xnak?

si dia: nak2 tp kejap la

daku terus menunggu lalu terus meletak talipon dan merajuk
kerana terasa kdg2 game yg tidak bernyawa itu lagik penting dr diriku.
tapi..
seb baik dah putus. wakaka

effafazierah said...

amriup : saya taw awak gamer amriup...erm rasenya hardcore kot.. mane awak taw gf awak ok jek awak asek men game???hehhehe...fyi amriup saya takde bf la..hehhehe...hahaha..saya tulih ni berdasarkan pengalaman owang len dan pengalaman dulu2 nye....hhehehhe (^_^")V peace

norq : wahhhhh..betul2..selalu cam tuh kan..eh..bunyi cam move on jek..u sape adek ipar i??
heehhehehhe

zinnia-lyana said...

dah2 ok i ni. cube u bc my latest entry. hehe

 
;