July 31, 2009

aku sangat jeles ...

yeahhh..part 1 meng"struggle"kan diri membuat report internship sudah selesai....cume tinggal part 2 report handwritting dalam buku pulak...take 5 jap..tulis blog...lama tak update...

tadi sempat juga aku bermuhasabah diri..erm...sedey jugak la bila aku ukurkan diri aku dengan orang lain...aku takda ape2 yang nk bangga...pencapaian terbaek aku setakat ini lari dalam guni berganti-ganti ..itupun wakil rumah sukan..yang laen ..adei tarak...=( sedih la

umur aku sudah 23 tahun...kalau anak orang laen ni ada yang dah kawen beranak pinak sudah...tapi naseb bek aku anak mak aku lah kan...so mak aku suh belajar sampai abes dulu...tapi masalahnya aku belajar pun tak abes2 ag...adei..tgok si polan binti si polan(nama dirahsiakan..kalu ciri-ciri anda adalah sama dengan yang dinyatakan..itu adalah kebetulan semata-mata)tuh..dah grad...ada degree...dah keje..adew duet senirik..dah kawen..adew anak...jelesnya...bertuahnya dia...

bertuah ayam nampak di kaki,tuah orang takde sape yang tahu,tuah aku??..ohohooooi lagilah jauh panggang dari api...tapi kalu nk dibandingkan dengan orang lagi teruk nasebnya dari aku..kira aku cukup bertuah la..tapi mak aku selalu cakap jgn nk bandingkan dengan orang yang lagi teruk dari kita...supaya kita berusaha dan terus berusaha supaya lebih bagus dari mereka yang sememangnya bagus...

kalu korang tgok budak itu cantik...korang jeles tak?aku mmg jeles
kalu korang tgok budak itu kurus..korang jeles tak? aku mmg jeles
kalu korang tgok budak itu kaya..korang jeles tak?aku sudah pasti jeles
kalu korang tgok budak itu pandai..korang jeles tak?aku sudah pasti jeles
kalu korang tgok budak itu dapat apa yang dia nak..korang jeles tak?aku sudah tentu pasti jeles..
kalu korang tgok budak itu dapat bf hensem..korang jeles tak?aku..ini aku sudah pasti tak jeles sbb aku taw susah nak jaga..tapi kalu dah brad pitt tergila-gilakan aku..aku tak boleh buat ape la..redha jek la..hahhah

jangan salah paham aku bukan tak menghargai apa yang aku ade..cume aku mmg jeles dengan budak-budak yang aku sebut diatas..dan sememangnya manusia tidak pernah puas dengan apa yang mereka ade..jap aku pikir jap ape yang aku adew ek..eh..aku takde ape2 la..
huhuhu..sedih..sedih...

aku nk cantik
aku nk kurus
aku nk jadik kaya
aku nak jadik pandai
aku nk dapat apa yang aku nk

tapi ada orang cakap kat aku
ini bukan namanya hidup kalu kita dapat apa yang kita nak
takda masam manis masin nya sebuah kehidupan kalu gitu

ya aku akui dari pelbagai rasa itulah aku dapat belajar erti kehidupan..
hidup ibarat roda kadangkala diatas kadangkala di bawah...
ku harap putaran hidupku kembali normal..

ok sampai disini sahaja coretanku kali ini...
sampai berjumpa lagi di lain coretan

p/s : aku rindu
p/s/s : aku on diet
p/s/s/s: aku mahu menyambung struggle part 2
p/s/s/s/s: aku esok kelas kul 9 pagi
p/s/s/s/s/s: aku mahu berkata good luck

2 comments:

messyremo said...

kalau ko tgk aku,ko jeles tak?

haha~~

effafazierah said...

jeleslah sbb ko ada budak nakal...
hahaah..entri itu sangat menarek...aku suke =p
hahhah..jgn lupe kenal kat aku wey..

jeles jugak sbb ko reti buat almond london...
hahahah..

 
;