September 2, 2010

betul ke.............

harituh ada seseorang tanya pendapat daku,

miss x: effa forget or forgive ?
epa: forgive
miss x:nape?
epa:tak pe lah sekurang2nya kita memaafkan orang..sekurangnya mana tahu kebahagiaan itu akan jadi milik kita..ini dikatakan pelaburan masa depan.
miss x:tapi sakit hati
epa:tak pela kalu sakit hati sekarang mana tahu berkat kesabaran kita ia berubah menjadi sesuatu yang baik.

tap kondisi aku sekarang sekarang aku rasa lebih baik

FORGET AND FORGIVE

mungkin ini yang terbaik
awak saya nak lihat awak boroi
(saya tahu ia takkan jadi)

awak saya nak lihat awak beruban
(saya tak tahu saya masih hidup tak sehingga waktu itu)

saya nak lihat muka awak kedut-kedut
(mesti kelakarkan)


itulah sebahagian impian saya

tapi tak kisah lah
sbb saya tahu tak semua impian kita akan tertunai kan ?

ada orang kata
  • kalau orang sayang kita lebih dari kita sendiri itu lagi seronok dan bahagia ?biar pun kita langsung tak sayang dia..
tapi betul kea?

  • kalau dia tak suka kita ..lebih baik kita pergi kerna bukan semua cinta harus dimiliki..kita akan bahagia apabila melihat dia bahagia?
tapi betul kea?

  • orang kata kalu kita sayang sangat seseorang tuh sampai satu tahap kita terlalu benci terhadap orang itu ..sayang bertukar benci...
tapi betul ke?

  • orang kata tak best bercinta lama-lama ...buhsan..muak
tapi betul ke?


aku pun tak tahu betul ke tak...


apa pendapat korang agaknya
kalu korang hadapi situasi begini

situasi 1
seorang perempuan ingin menelefon orang yang disayangi,tapi sebelum dia menelefon di menghantar msg ...

si perempuan:awak saya nak call awak ek?
si laki:tak boleh la ..saya bz
si perempuan:awak buat apa?
si laki:nak tgok tv

situasi 2
si perempuan biggung memikirkan mengapa setiap msg yang dihantar tak pernah di reply

si perempuan:mengapa awak tak pernah reply msg saya ?
si laki:sebab awak selalu hantar msg camni "awak..."..so saya rasa tak penting la ..baik saya buat sesuatu yang lagi penting...

situasi 3
si perempuan kiciwa nape setiap msg tak direply

si perempuan: nape awak tak reply msg saya ek?
si laki:yang gelabah sangat ni kenape ?saya ada jek kat sini ..bukan saya dicurik orang pun awak nak gelabah2...

situasi 4
si laki kata sayang dekat si perempuan tapi si laki tak pernah nak cari si perempuan.

Pada pendapat aku la kan ,
1. mungkin si laki tiada apa2 perasaan pun
2.mungkin si perempuan jek yang syok sendiri
3.si perempuan tuh patut angkat kaki dan pergi jek
4. aku tak tahu lah apa perasaan perempuan tuh tapi kalu aku sendiri yang kene mmg aku kecil hati tahap gaban

nasihat aku :
1.kalu sayang buat cara sayang ..tak sayang kau tinggalkan je la bai ...meranakan orang len buat apa.
2.jangan mainkan perasan perempuan...
3.silalah hargai apa yang ada
4. kalau itu bukan ditakdirkan untuk ko terimalah aja
5.hidup ni pilihan...pilihlah yang sebaiknya
6. manusia ni ada had kesabaran...bila sabar sudah hilang mungkin bila kau nak dia ada..dia takkan muncul lagi ^____________^

dan lah aku dah merapu-rapu ..apapun salam ramadhan..aku menghitung hari untuk pulang ke kampung HOORAY! tapi 9/9 /2010 aku masih ada kelas >< siap ada test lagi ...camne agaknya aku nak buat ?ponteng ?
betul ke?
..............................................................




2 comments:

. said...

google "in denial"

effafazierah said...

qila aku tahu ..konsep in denial diperkenalkan oleh sigmund freud...pakar psikoanalisis berbangsa yahudi :)

 
;