February 8, 2011

orang kata gua workhaholic..apa kata lu?

Orang kata gua gila..gila kerja..
dalam bahasa OMPUTIH workhaholic...
tapi gua tak percaya..
sumpah dengan sejujurnya gua rasa diri gua sangat pemalas tahap gaban...

kawan2 gua selalu kata seperti ini
"epa kau ada anak berapa?sampai kerja cam orang gile ni?"~fahmi

"epa mmg gile.."~qila

"dia mmg bz..jarang kat bilik"~roomate

aku tiap kali mendengar komeng sebegini..dengan pantas dan bergayanya..
gua senggih...

sebenarnya gua buhsan...
tak tahu nak buat apa..
itu sbb gua kerja..
lagipun sape nak bayar yuran2 pengajian dan sara hidup gua yang tinggi ini...
kalu gua keluar berpoya-poya sudah pasti duit keluar umpama air..
dah lah mmg gua kurang pendapatan..
lagipun gua mmg takde komitmen lain..
lu orang lain lah..banyak program yang boleh dilakukan...
gua mmg takde ape nak buat..
kalau gua tak kerja paling busuk pun gua akan tido dan melayan pelbagai cerita korea hero yang hensem2 kesukaan gua...
mmg mati kutu gua dibuatnya...

biasanya gua akan kerja apabila gua tiada kelas..
gua buat 2 kerja ..
satu sebagai penjual aiskrim ..
kedua sebagai cikgu...

dua2 gua serunuk bekerja... :)
tiap2 minggu jadual gua seperti ini berubah mengikut watak

isnin : pagi :sebagai pelajar di um
petang-malam:sebagai cikgu di mawar
selasa: pagi :sebagai penjual aiskrim di mid
petang-malam:sebagai pelajar di japan foundation
rabu: pagi:sebagai pelajar di um
tengahari : sebagai pelajar yang baru belajar gitar
malam :sebagai cikgu di mawar
khamis: pagi :sebagai penjual aiskrim di mid
petang-malam:sebagai pelajar di japan foundation
jumaat: penjual aiskrim sepenuh masa
(waktu rehat:sebagai pelajar yang baru belajar gitar)
sabtu:pagi :penjual aiskrim
tengahhari-malam:sebagai cikgu di mawar
ahad:penjual aiskrim sepenuh masa

saya sangat gumbira mengisi masa seperti ini..tetapi lately jadual saya agak terganggu due to bad health ..aiseh

berusaha untuk kembali sihat ...supaya saya dapat mengikut jadual saya seperti biasa dan saya dapat  jogging setiap pagi dan sebelum kelas tuisyen bermula...

"saya membuat sesuatu kerna saya gumbira...walaupun agak penat tapi saya sangat berpuas hati... "~epa
 "life is choice..and choose-lah!!!"~motivator

walaupun saya sangat appreciate dengan komeng2 disekeliling tapi different people have a different life...kita sendiri yang menentukan pilihan yang terbaik untuk diri kita..dan saya memilih seperti ini ...

ok nite..mahu buat shukudai yang bertimbun ...

thanks...

1 comments:

Anonymous said...

bagus lah epa...jgn kite myushkn org lain sudh...kk

 
;