February 2, 2010

random for today


happy birthday for both of u
adik-adikku

badlee hazman (2nd of February)

&

noor fadielah (4th of february)

hope Allah s.w.t blessing u guys :)


harini 2.2.2010
saya telah terlupa appointment dentist
walawey
terpaksa buat appointment len
sabar epa sabar
salah sendiri kot

harini juga saya berborak dengan seseorang iaitu Mr. X
dia buat saya tersenyum dan terus tersenyum
hahhaha


mr. X : kesian awak
awk tinggalkan je la dia
kapel ngan saya
effa : ape benefit saya kapel ngan awak?
mr. X : taktau la
awak rasa?
effa : awak boleh sayang saya?
sampai saya dah bongkok tiga?
sampai saya gigi rongak?
sampai saya nyanyuk?

bila saya baca balik..
saya tersenyum...
pastuh berpikir adakah orang kapel tuk dapat benefit??
sbb ape perlu kapel???
boleh kea kalu saya nyanyuk nnt masih ada yang sayang saya???
ntah la..
saya pun tak tahu
bak kata Mr x
biarlah masa yang tentukan..
tunggu,sabar dan hadapi sendiri barulah tahu

harini juga saya telah di marahi oleh pakcik bas
:(
lebih kurang pukul 1.00 pm
saya telah menahan sebuah bus UM untuk pergi ke fak engineering
lalu saya naiki bus tersebut..
biasanya saya berjalan kaki
tapi disebabkan kaki saya cedera
otot peha saya terkoyak
lalu saya pun menaiki bus
epa yang memang jarang naik bus
mula berpikir
camne nak bagitahu pakcik bus ni yg epa nak berhenti dekat fakulti engineering
dalam berpikir camne nak gitaw pakcik ni
saya sangat berharap ada orang tahan bus kat fak engine
tapi harapan aku sia2...

semasa bus itu menghampiri fakulti engine

epa:pak cik saya nak berhenti kat sini
pak cik tak dengar (aku cakap agak gelabah sbb takut pakcik tuh marah sbb dia tak senyum langsung)
epa:pak cik saya nak berhenti kat sini
pak cik tak dengar lagi
epa:pak cik saya nak berhenti kat sini(aku cakap kuat sikit)
pak cik:ape??????(sambil menjerkah aku)
epa:pak cik saya nak berhenti kat sini
pak cik:apa cakap kuat sikit boleh??suara kene kuat..jalan boleh..suara tak boleh kuat kea??ni nak turun baru bagitaw...bla...bla..bla...(marah pakcik itu sehingga satu bus memandangku..malu jugakla..tapi epa sangat pakar membuat muke blur...dalam erti kata lain..muke yang takde perasaan...)

bus berhenti aku pun turun tanpa mempedulikan pakcik bus tersebut

pass ni memang aku tak mahu naik bus langsung
aku sanggup jalan kaki even kakiku sakit
fobia bus
;)

meh aku kongsikan sedikit kisah dari rakan-rakan di UM yang aku dapat mengenai shuttle bus di UM
ni adalah hasil soklan kaji selidik
kira real case la

“when the bus arrived at 12th college, normally the bus already full although it is on time...”-60.53.183.19

“i have to make one round um to get to 1st college from medical department, although it was just 30 metres from the junction. then i have to make one round (about 1km) because it is one way road. too bad”-202.184.111.66

“I rarely use UM's bus due to huge annoyance with the service. But I had stop the bus many times, the driver would always put 'Rehat' or just pass by without stopping. But once, it was in fasting month and since I rarely got on UM's bus I do not know of the route well enough so I asked the driver (Bus A) and he said rudely that I was supposed to get on Bus B. So I waited but when I got on Bus B and asked whether he is heading to my destination, the driver said, rudely too, that it was Bus A that goes there. I was so mad and frustrated because of this, it was a terrible thing to do… -121.121.109.170

“I ride the motorcycle because the bus is not punctual.” - 118.101.8.160

“do you even need to ask? Bad driver, had to wait whole hour for a bus, no bus stand near fsktm, 10th n 8th college. when bus comes, they comes in 2, 3 bus in a row”
- 202.185.69.150

“ONLY ONE ! which is: The VERY BAD attitude of the majority of Bus drivers AGAINST Foreigners (Well, to be more specific, I'd say I mean the Bald guy !!!). As I usually work until late at night, I arrange my time to catch 11:00 pm bus heading to Pantai Dalam. It was my VERY BAD LUCK to find that guy who TENDS to refuse to send Foreign students by mentioning his favorite word which is "finish .. finish". This situation happened to me (and other students who I know) so many times. BUT the most funny thing is: After he (the bald driver) said favorite word "finish !", BUT GUESS WHAT ?!! he drives the bus EMPTY .. YES EMPTY and I DO MEAN EMPTY to Pantai Dalam :) I just COULDN'T believe it until some 10 days ago after he (the bald driver) as usual declined to send an Iranian Student and I, I SAW him (the bald driver) and of course the UM shuttle Bus at Kerinchi traffic heading to UM while I was in the Rapid KL bus heading towards P.D. !!!!!! This incident fits FAIRLY WELL with the story of a Bengali Master student in Eng. Fac. of UM who told me (on the 1st day of this semester when the Bald guy refuse to send us that day also to P. D. that he (the bald driver) used to go P.D. EMPTY rather than taking foreign student !!!” -202.185.73.114

“In my first year, I had to walk my roommate, who was sick, to the student health clinic from the main bus stop at the main library because we got tired of waiting for the campus bus.-161.142.24.130

ok itu aje
papai
eh lupa plak..

gud luck for fahmi tonite
single bowling tournament sukmum
today pun gud luck juga kepada my netball team


n tommorrow ada basketball match

next week plak
epa ada bowling tournament
hahhahaha
saya gumbira!

0 comments:

 
;