October 31, 2008

kasih mak dan abah

Semakin besar semakin kita menyedari pentingnya sebuah kasih sayang...

kasih seorang abah
kasih seorang emak
kasih seorang abang
kasih seorang adik
kasih seorang kawan
dan juga
kasih seseorang yang dianggap istimewa...

Tapi dalam banyak2 kasih ini
kasih mak ngan abah lah paling beerti
bukan yang lain itu tak penting
tapi
cuba kita bandingkan jasa emak ngan abah membesarkan kita
huhuh
mmg tiada tandingan


Aku bersyukur kerna jarak yg memisahkan aku dengan ibubapa sedikit sebanyak mengajar apa itu nilai kasih sayang....teringat sewaktu kecil disebabkan kenakalan abah ngan mak merotanku..lalu aku menyimpan rasa amarah yang menggunung...
tapi bese r setakat marah dalam hati...marah seorang budak kecil...bila mak masak makanan kegemaran terus rase gumbira..marah pun terlupa....hahahahha....
bile dah makin besar barulah paham erti sebenar kasih sayang seorang abah terhadap anaknya...kasih seorang emak terhadap anaknya...
aku bersyukur sekarang aku sedar betapa pentingnya mereka terhadap diriku...
bukan ape takut dah terlambat nnt baru aku nk sedar..
nnt pasti aku menyesal tak sudah2..

mak abah i really luv u....
(act aku tak bese pun cakap depan2 mak ngan abah aku...mmg tak boley nk salahkan aku la sbb cara aku dibesarkan agak berlainan ngan owang len kot ..tapi aku mmg tingin nk cakap depan2 mak ngan abah..huhuu)


erm..kadang2 bile pikirkan waktu kecik2..cam rase bersalah jugak lah kadang2..
bayangkanlah kalu ayah kita takdew duet...pastuh kita merengek2 nk mende itu...
pastuh ayah kita sedaya upaya membelikan barang itu....huissssssssssssshhhh..
hebatnya kasih seorang ayah terhadap anaknya...
tapi mampukah aku ???
nk membalas sume kebaikan ini terhadap mak ngan abah??
huhuhuhuh

entahlah...
aku buat entry ni sbb nk muhasabahkan diri aku untuk belajar dengan lebih bersungguh2 kot..
maklumlah...mak n abah give me the best things to me to grow up...
so i need to prove to them i can succeed as well..
huhuhuh...
itu jek la cara nye kot nk membalas jasa abah ngan mak..


p/s i really luv u all...
my abah..
emak...
along..
angah..
no..
maznah..
man..
diela..
my friends..
n last but not least my boo..
XoXo





0 comments:

 
;