November 7, 2009

saya sayang dia ...

Warning Pictures, Images and Photos
amaran keras:
post ini tidak sesuai kepada semua lapisan masyarakat kerana post ini terlalu berbunga-bunga.
rockstar,gangster dan seumpama dengannya adalah dilarang keras membaca post ini.


sekarang musim peperiksaan...
semua orang belajar....
begitu juga saya...
sungguh kuat saya belajar...
pencemaran bunyi...
pencemaran udara..
matematik kejuruteraan 1...
kejuruteraan geoteknikal..
pengurusan sisa pepejal..
penilaian impak alam sekitar...
(agak aneh bunyi perkataan-perkataan jika saya menterjemahkannya dalam bahasa melayu..sungguh asing kedengaran..maaf saya sudah biasa mendengar perkataan-perkataan ini dalam bahasa penjajah)
walau bagaimana kuat saya belajar...
sukar sekali saya untuk memahami segala-galanya...
kadangkala saya hampir menyerah kalah...

tapi

nasib baik ada dia
dia banyak memberi semangat kepadaku
sungguh sungguh bertuah saya ada dia
setakat ini dia paling memahami
dan dialah yang saya paling sayang
ehem..dia pacarmu?
ya dia pacarku...
kamu sayang dia...??
saya pasti saya sayang dia...
dia saja dimataku...
kenapa kamu sayang dia...??
sejujurnya perkara ini sangat subjektif...
sukar mahu aku luahkan dengan kata-kata...
tapi dengar suaranya saja mampu membuatkan aku gembira...
bila tidak dengar
tak senang hati rasanya...
bermacam-macam soalan aku fikirkan...
sihatkah dia?
dah makan ke belum?
dan bermacam-macam lagi...
apatah lagi jika tidak berjumpa..

kami berbeza...
segala-gala berbeza...
tapi terima kasih kerana menerima...
aku gemuk..
kamu terima..
tapi aku tahu di sudut hati kamu..
kamu suka yang kurus...
aku hitam..
kamu terima...
tapi aku tahu citarasa kamu....
kamu suka putih melepak...
aku kasar...
kamu terima...
tapi aku tahu...
sudah pasti kamu suka yang ayu...
lembah lembut...
maaf aku tidak seperti mereka...
cantik...
baik...
malah ..
aku ada bermacam-macam sikap dan telatah yang memerlukan kesabaran
namun kau sedar
aku tetap aku
dan kau tetap bersabar
terima kasih sayang
terima kasih juga kerana memberikan sokongan...

kan saya dah kata hanya dia dimataku
(sila klik pada gambar untuk melihat siapakah dia dimataku dengan lebih jelas..)

nota tambahan: selamat berjaya kepada kawan-kawan



5 comments:

Unknown said...

windu2 nak bgtau kat semua lapisan masyarakat ke? ahahha~
weh...
aku nak blog qila...nak foloow semua2... aku dah dapar 1 dollar america!@ adsense... yeeeee

effafazierah said...

adohai biar la..
berani ko kutuk aku...
nnt aku pecah rahsia ko kat ekin..
hahhahahhaha...
aku tak rindu
just a bit appreciation..
nnt kalu aku tulis pasal ko tak kea nnt ko terkedu..hahhaha
pengsan terguling2
aku tak taw..skang dia tukar blog baru

mr cekodok said...

xnmpk la effa jejaka dlm mata tu
yg aku nmpk bckground swh padi je

effafazierah said...

mr cekodok sejak bila plak itu background sawah padi???hahaha
itu di taman.....
di di belakang kamera..hahahaa
nmpak??

Unknown said...

hurmm.. cam nak pengsan jap dengar...terkedu2 laa plak..nak dekat2 exam nie..lagi aku hantok pale hangguk ko tuuhh!
oi..si geotek nie bersepah kene setadi...cam apee! setadi pat

 
;